fbpx
ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μπορείτε να κάνετε κράτηση εισητηρίων μέσω των online υπηρεσιών more.com by Viva

Δεκέμβριος, 2024

ΘΕΑΤΡΟ RADAR THEATER

Θεατρική ομάδα Ανδρομέδα – Συνέντευξη στο beasty.gr και στον Γιώργο Τσομίδη

Θεατρική ομάδα Ανδρομέδα – Συνέντευξη στο beasty.gr και στον Γιώργο Τσομίδη

ΕΜΠΟΡΙΟ: Το trafficking γίνεται αφορμή για μια συγκλονιστική παράσταση

Η θεατρική ομάδα Ανδρομέδα, η οποία καταπιάνεται με σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας, αυτή τη φορά προσεγγίζει την εγκληματική δραστηριότητα του trafficking ή αλλιώς της εμπορίας ανθρώπων. Έτσι, ανεβαίνει στο σανίδι η παράσταση ΕΜΠΟΡΙΟ, μία παράσταση-μαχαίρι βασισμένη σε αληθινές μαρτυρίες θυμάτων. Μια παράσταση που σε ταρακουνάει, σε αφυπνίζει, σε διαλύει.

εμποριο

Πριν σας αποκαλύψω τι είπαμε με την ομάδα, αξίζει να τη γνωρίσουμε λίγο. Η ομάδα Ανδρομέδα είναι μία παρέα τεσσάρων γυναικών που κάνουν επαγγελματικά αυτό που αγαπάνε, το θέατρο. Αποφοιτώντας από την ίδια σχολή θεάτρου και έχοντας κοινές αντιλήψεις για την κοινωνία και τα προβλήματά της, αποφάσισαν να τα κάνουν τέχνη. Βασισμένες σε αληθινές μαρτυρίες ανθρώπων, ανεβάζουν παραστάσεις που στοχεύουν να ενημερώσουν, να ευαισθητοποιήσουν και να συν-κινήσουν το θεατή, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους που δεν μπορούν να ακουστούν.

Η ομάδα αποτελείται αλφαβητικά από τη Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Σοφία Ρούβα και Αναστασία Τσούτση. Πραγματικά, είναι μια ομάδα που χαίρεσαι να βρίσκεσαι μαζί της, είτε στη θεατρική σύμβαση, είτε και εκτός αυτής. Σε όλες τους τις παραστάσεις φαίνεται ξεκάθαρα η έρευνα που έχουν κάνει, ο σεβασμός στα θέματα που προσεγγίζουν και στις μαρτυρίες που χρησιμοποιούν, αλλά και όλη η αγάπη που έχουν για τη δουλειά τους.

Παρακολουθώντας την Παράσταση ΕΜΠΟΡΙΟ μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες που ήθελα να συζητήσω μαζί τους και με χαρά μου απάντησαν ξεχωριστά και ταυτόχρονα σαν ομάδα.

Όπως γνωρίζουμε σαν ομάδα καταπιάνεστε με πολύ σοβαρά προβλήματα της κοινωνίας, όπως την παιδική κακοποίηση (κατανόησε με ή σε καταβροχθίζω), τη διαπόμπευση οροθετικών γυναικών (γυναίκες από χώμα). Αυτήν τη φορά προσεγγίζετε την εμπορία ανθρώπων. Μια (εγκληματική) δραστηριότητα που ενώ ο περισσότερος κόσμος δε γνωρίζει πολλά για αυτή, είναι δυστυχώς παρούσα και συνεχώς εξελίσσεται. Πώς λοιπόν αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το θέμα και με ποιον τρόπο αντλήσατε τις πληροφορίες που χρειάζονται για τη σύνθεση του έργου;

Ντίνα Κούκου: Η Εμπορία Ανθρώπων είναι ένα έγκλημα που κατατάσσεται στην κατηγορία «σπάνιο» έγκλημα, ενώ μόνο σπάνιο δεν είναι. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να αναδείξουμε αυτό το θέμα, σε συνέχεια των προηγούμενων παραστάσεων μας, καθώς στόχος μας είναι, μέσα από τις δράσεις μας, το κοινό που έρχεται σε επαφή μαζί μας να ενημερώνεται και να προβληματίζεται για τα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα της εποχής μας…

Αναστασία Τσούτση: … Στο πλαίσιο της δημιουργίας του θεατρικού κειμένου, αντλήσαμε πληροφορίες από βιβλία, έρευνες, στατιστικές μελέτες, ντοκιμαντέρ, συνεντεύξεις. Από κάθε πηγή, της οποίας την ακρίβεια μπορούσαμε να διασφαλίσουμε.

Φανή Γρύλλη: … Να σημειωθεί πως το πλήθος των μαρτυριών που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας, μάς υπογράμμισε ακόμα περισσότερο το πόσο πολύ μάς αφορά όλους η Εμπορία Ανθρώπων…

Σοφία Ρούβα: … Είναι πράγματι ευθύνη μας να μην γυρίζουμε την πλάτη, να ενημερωνόμαστε και να κινητοποιούμαστε, ώστε κανείς άνθρωπος να μην πέφτει θύμα εμπορευματοποίησης, βίαιης εκμετάλλευσης και κακοποίησης…

Ανδρομέδα
Υπάρχουν δυσκολίες όσον αφορά τη προσέγγιση τέτοιων θεμάτων; Δηλαδή, τέτοια θέματα χρήζουν ειδικής μεταχείρισης σε ό,τι αφορά τις μαρτυρίες, την έρευνα και εν τέλει τη σύνθεση των τελικών κειμένων;

Ντίνα: Η προσέγγιση τέτοιων θεμάτων, τόσο του σκηνοθέτη της παράστασης Κοραή Δαμάτη όσο και της ομάδας Ανδρομέδα, γίνεται με απόλυτο σεβασμό στα δικαιώματα και στα βιώματα των ανθρώπων…

Φανή: … Είναι σημαντικό να προστατεύουμε τους ανθρώπους που βρήκαν το θάρρος να μιλήσουν, συνεισφέροντας έτσι ο καθένας μας με τον τρόπο του στη δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου.

Την ώρα της παράστασης το κοινό πραγματικά είναι σα να βιώνει την κατάσταση των χαρακτήρων και σα να ζει τις ιστορίες τους. Τα ξεφυσήματα είναι από τους κύριους ήχους που μπλέκονται στο ηχοτοπίο της παράστασης. Μάλιστα, επειδή η σκηνή είναι ένα με τους θεατές, όλο αυτό το κλίμα που δημιουργείται πραγματικά βάζει το θεατή μέσα στα πράγματα. Όλο αυτό πιστεύετε πετυχαίνει έναν από τους στόχους της παράστασης, να αφυπνίσει τον θεατή/πολίτη ώστε να πάρει πιο ενεργό ρόλο σε θέματα κακοποίησης- tracking κλπ. ως μέλος της κοινωνίας;

Αναστασία: Είναι στόχος μας να «ταξιδέψουμε» μέσα από το έργο από κοινού με τους θεατές. Να είναι συνοδοιπόροι μας και όχι απέναντί μας. Να μοιραστούν το βάρος μαζί μας, άρα και τους αναστεναγμούς…

Σοφία: … Να συναισθανθούν τους χαρακτήρες του έργου και να κατανοήσουν ότι η οποιαδήποτε δράση για την εξάλειψη της Εμπορίας Ανθρώπων είναι επιτακτική ανάγκη. Οπότε, ναι, ελπίζουμε ότι τον πετυχαίνουμε τον στόχο.

Ανδρομέδα
Βλέποντας και τις προηγούμενες εξαιρετικές παραστάσεις σας, γίνεται πλέον αντιληπτό ένα κοινό «στυλ», μία κοινή αισθητική αν θέλετε σε ό,τι αφορά τα θέματα που επιλέγετε να θίξετε, τη χρήση των αληθινών ιστοριών κατά τη διάρκεια της παράστασης και εν γένει ο θεατής λαμβάνει ένα βάιμπ από την αρχή που λέει ομάδα Ανδρομέδα. Θα μου πεις, είμαστε ως επί το πλείστον τα ίδια άτομα κάθε φορά στη σκηνή με εξαίρεση τους αντρικούς ρόλους. Επί πλέον, τελούμε κάτω από την μπαγκέτα του ίδιου σκηνοθέτη, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες κοινές γραμμές. Η ερώτηση είναι εάν εσείς σαν ομάδα έχετε βρει το δικό σας «στυλ» σε πολλά εισαγωγικά, αν το ψάχνετε ακόμη ή εάν δε θέλετε να περιορίζεστε σε κάτι συγκεκριμένο.

Ντίνα: Τα τελευταία χρόνια καταπιανόμαστε με το θέατρο ντοκουμέντο. Ο βασικός στόχος της ομάδας Ανδρομέδα είναι μέσα από έρευνα και συλλογική εργασία να ασχολούμαστε με ανθρωπιστικά προβλήματα αιχμής και να ανοίγει ένας δημόσιος διάλογος μέσα από τις δράσεις μας…

Αναστασία: … Μας απασχολεί η όλο και εντονότερη παρουσία του φασισμού, η εξάπλωση του ρατσισμού, η καταπίεση οποιασδήποτε μορφής διαφορετικότητας, η καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όλα αυτά, στο πλαίσιο ενός κόσμου που λειτουργεί με καταιγιστικούς ρυθμούς, όπου το ερέθισμα της πληροφορίας χάνεται μέσα σε δευτερόλεπτα από τη στιγμή που εμφανίζεται…

Φανή: … Θέλουμε η τέχνη μας να αποτελεί μέσο διαμαρτυρίας και αφορμή για κοινωνική δράση…

Σοφία: … Αυτός είναι ο γνώμονας για ό,τι κάνουμε και πρόκειται μελλοντικά να κάνουμε!

Μην ξεχνάς:

παγκοσμια πανδημια ειναι και η εμπορια ανθρωπων

Η παράσταση θα παίζεται έως τις 21/11/21 κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19.00 και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 στο θέατρο Radar (ακριβώς έξω από το μετρό Αγιος Ιωάννης).

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-Φωτισμοί:
Κοραής Δαμάτης
Σκηνικά – κοστούμια:
Παύλος Ιωάννου

Παίρνουν μέρος αλφαβητικά:
Φανή Γρύλλη
Ντίνα Κούκου
Απόστολος Μπαχαρίδης
Σοφία Ρούβα
Αναστασία Τσούτση
Νεκτάριος Φαρμάκης

Φωτογραφίες παράστασης: Χρήστος Κοτσιρέας

παραπομπή:
https://beasty.gr/emporio-to-trafficking-ginetai-aformi-gia-mia-sugklonistiki-parastasi/